بهترین دارو برای کبد چرب چیست؟

دارو برای کبد چرب

دارو برای کبد چرب چیست؟ بیماری کبد چرب غیرمرتبط با الکل یا غیر الکلی (NAFLD) یا کبد چرب زمانی رخ می دهد که چربی اضافی در کبد جمع شود و منجر به التهاب، آسیب و کاهش عملکرد شود. دو نوع NAFLD وجود دارد، کبد چرب غیر مرتبط با الکل و استئاتوهپاتیت غیر مرتبط با الکل. تمایز بین این دو پس از بیوپسی مشخص است.

یک کبد سالم معمولاً مقدار کمی چربی دارد. با این حال، اگر به 5 تا 10 درصد وزن کبد برسد، می تواند مشکل ساز شود.

داروخانه دکتر همایون ذاکری به عنوان بهترین داروخانه تهران این امکان را برای شما به وجود آورده است که داروهای مختلف کبد را خریداری کنید.

دارو برای کبد چرب گرید ۱

تجمع بیش از حد چربی در اندام حیاتی ممکن است عملکرد کبد را مختل کند. یک کبد سالم برای عملکرد به مقدار مشخصی چربی نیاز دارد، اما این موضوع زمانی به وجود می آید که چربی بیش از حد شود و به کبد آسیب جدی وارد کند. اگر کنترل نشود، ممکن است در نهایت منجر به سرطان کبد یا نارسایی کبد شود. در حال حاضر تعدادی از افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) تشخیص داده می شوند که به دلایل مختلفی ایجاد می شود. برخی از این دلایل عبارتند از دیابت، چاقی و سبک زندگی ناسالم، حتی اگر کبد چرب عمدتاً با نوشیدن زیاد الکل ایجاد می شود و به عنوان بیماری کبد چرب ناشی از الکل از آن یاد می شود. اگر کبد شما بیش از حد چاق باشد و عملکرد نامناسبی داشته باشد، می توانید احساس خستگی کنید و کمی درد در سمت راست بالای شکم داشته باشید. بیماری های کبد چرب ممکن است اغلب با یک رژیم غذایی مغذی غنی از فیبر، میوه ها، سبزیجات و سایر غذاهای سالم بهبود یابد.

دارو برای کبد چرب که می تواند بسیار موثر باشد کپسول ژلاتینی لیورمد فیتومد یکی از این داروها می باشد که در داروخانه دکتر همایون ذاکری ارائه می شود. ترکیبات: 700 میلی‌گرم عصاره سیلی‌بام ماریانوم استاندارد شده بر روی حداقل 5/7 درصد سیلی‌مارین کل به‌صورت سیلی‌بین A و B با استفاده از روش HPLC (معادل 140 میلی‌گرم در روش UV)، PEG، گلیسرول، ژلاتین.

مقدار و روش مصرف: سه بار در روز، هر بار یک کپسول، با آب فراوان، ترجیحاً قبل از غذا مصرف شود.

مصرف ممنوع: این محصول در موارد حساسیت شناخته شده به گیاهان خانواده Asteraceae منع مصرف دارد.

مصرف در بارداری و شیردهی: در دوران بارداری و شیردهی نباید مصرف شود.

عوارض جانبی: مشکلات گوارشی مانند اسهال و تهوع و همچنین واکنش های آلرژیک مانند خارش و بثورات پوستی به ندرت ممکن است پس از مصرف محصول ایجاد شود.

هشدارها و هشدارها: از جویدن خودداری کنید، کپسول ها را باید با آب فراوان قورت دهید. اگر داروی دیگری مصرف می کنید، قبل از مصرف با پزشک داروساز خود مشورت کنید. قبل از استفاده بروشور را بخوانید. دور از دسترس کودکان نگه دارید.

نحوه نگهداری: در بسته بندی دور از نور، در جای خشک و خنک و در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

سیلی‌مارین، که عموماً به عنوان ماده فعال عصاره استاندارد شده Silybum marianum و ماده اصلی کپسول‌های لیورمد تعریف می‌شود، حاوی مخلوطی از فلاونلینان‌ها متشکل از سیلیبین A و سیلیبین B، به‌عنوان اجزای اصلی فعال آن، علاوه بر ایزوسیلیبین A، ایزوسیلیبین B، سیلی کریستین است. ایزوسیلی کریستین، سیلیدیانین و دیگران. اثربخشی سیلیمارین در درمان بیماری‌های کبدی نتیجه مکانیسم‌های اثر مختلف آن است که برای بهبود عملکرد کبد یا درمان بیماری‌ها شناخته شده است.

فیبروز کبدی به عنوان یک پیامد پاتولوژیک بیماری‌های مزمن کبدی شناخته می‌شود و می‌تواند منجر به ایجاد بافت اسکار بیش از حد شود که به دلیل یک فرآیند نامناسب ترمیم زخم به آسیب کبدی است. سیلیمارین با افزایش تشکیل ریبوزوم ها، سنتز DNA و همچنین عوامل محرک موثر بر سنتز پروتئین، نقش مهمی در بازسازی بافت کبد ایفا می کند. همچنین با مهار تبدیل سلول های ستاره ای به میوفیبروبلاست از فیبروز جلوگیری می کند و با مهار فرآیندهای التهابی به بازسازی کبد کمک می کند.

دارو برای کبد چرب گرید ۱

دارو برای کبد چرب گرید ۲

در ادامه بحث دارو برای کبد چرب باید بگوییم که بیماری کبد در نمونه های مختلفی مشاهده می شود. متخصصان پزشکی اغلب از بیماری کبد چرب به عنوان یک بیماری خاموش یاد می کنند منبع مورد اعتماد. این بدان معنی است که اغلب علائم بسیار کم یا بدون علائم را نشان می دهد. کپسول گیاهی Livclear به عنوان یکی از داروهای تاثیرگذار می باشد. کپسول گیاهی آیورودیک کاملاً یک فرمول گیاهی است که با 100٪ عصاره گیاهان اصلی و غلیظ تر ساخته شده است. این یک کپسول گیاهی آیورودا برای کبد چرب، بیماری کبد الکلی، کبد بزرگ، سطح کلسترول بالا، یبوست، بیماری های پوستی، مسائل مربوط به هضم غذا و همچنین در دیابت بسیار مفید است. این یک درمان طبیعی برای حفظ سلامت و تناسب کبد شما است.

کپسول های گیاهی Livclear تحت راهنمایی پزشکان باتجربه آیورودا ساخته می شوند و ما مطمئن می شویم که تمام محصولات ما عاری از مواد شیمیایی مصنوعی، استروئیدها می باشد. به دلیل رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم، امروزه اختلالات کبدی شایع ترین بوده و عمدتاً در تمام سنین رخ می دهد. کپسول گیاهی Livclear یک فرمول کاملاً گیاهی است که با 100٪ عصاره های اصلی و غلیظ تر ساخته شده است.

این یک کپسول گیاهی آیورودا بسیار موثر است که در بیماری های مختلف مانند بیماری کبد الکلی، بزرگ شدن کبد، هپاتیت C، سطوح بالای کلسترول، یبوست، بیماری های پوستی، مشکلات مربوط به هضم غذا و غیره استفاده می شود.

اشتها را تحریک می کند، عملکرد کبد را بازیابی می کند و به بهبود سلول های کبدی سرعت می بخشد. محافظت در برابر آسیب کبدی ناشی از الکل در الکلیسم مزمن را تضمین می کند و از نفوذ چربی به کبد جلوگیری می کند. کپسول گیاهی Livclear از از دست دادن یکپارچگی عملکردی غشای سلولی محافظت می کند و بازیابی زودهنگام نقش کبدی در هپاتیت غیر موثر را تضمین می کند.

به مدیریت اختلالات کبدی کمک می کند و به دلیل فعالیت های محافظ کبدی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی خود، آسیب های وارد شده به کبد را معکوس می کند. همچنین با کاهش تولید اسید معده و همچنین محافظت از پوشش معده در برابر آسیب های ناشی از اسید زیاد معده به پیشگیری از زخم کمک می کند.

Makoy – این یک مکمل طبیعی عالی است که روی حفظ عملکرد کبد و اندام های شکمی کار می کند.

کاتوکی – برای سم زدایی کبد بسیار مفید است، بنابراین در متابولیسم چربی، عدم تعادل هورمونی و اختلالات پوستی مفید است.

پانارناوا – این یک مکمل طبیعی عالی است که در جهت حفظ عملکرد کبد عمل می کند و سلول های کبدی را جوان می کند. سرشار از خواص دیورتیک است، به دفع سموم از بدن کمک می کند، به اختلالات کبدی مانند کبد چرب، کبد الکلی و غیره کمک می کند.

کلمغ – به دلیل خواص ضد التهابی، محافظت از کبد و محرک ایمنی از آسیب سلول های کبدی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. همچنین، به طور موثر در عفونت ویروسی هپاتیت B مزمن عمل می کند.

کاسنی – گیاه کاسنی مزاج معتدل (آگنی) در کبد ایجاد می کند و به بهبود عملکرد اندام های کبدی کمک می کند. در برابر یرقان، هپاتیت، سیروز کبدی، کبد چرب، بزرگی کبد و سایر اختلالات کبدی و اختلالات طحال موثر است. همچنین جریان صفرا را بهبود می بخشد.

شارپونخا – به عنوان یک گیاه موثر برای مدیریت سیروز کبدی و عوارض آن شناخته شده است. به سم زدایی کبد کمک می کند و سلول های جدید کبد را بازسازی می کند. همچنین تولید و دفع صفرا را افزایش می دهد.

Bhringraj – آنتی اکسیدان های موجود در گیاه برینگراج بار سمی روی کبد را کاهش می دهد و در نتیجه عملکرد کلی آن را بهبود می بخشد.

چریش – چریش یک اثر محافظتی قوی از کبد دارد. این آسیب کبدی ناشی از مواد شیمیایی را با تثبیت سطح آنزیم سازنده سرم و افزایش سطح آنتی اکسیدان هایی مانند آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C و E و کاروتنوئیدها مدیریت می کند، بنابراین از آسیب کبدی جلوگیری می کند.

Giloy – Giloy یک گیاه طبیعی محافظ کبد و تقویت کننده سیستم ایمنی است که به طرز شگفت انگیزی در تمام اختلالات مرتبط با کبد عمل می کند.

دارو برای کبد چرب گرید ۳

دارو برای کبد چرب در نمونه های مختلفی ارائه می شوند. کپسول Nature Sure Good Liver با خار مریم برای سلامت کبد چرب و غیرچرب یکی دیگر از انواع داروهایی است که در داروخانه دکتر همایون ذاکری ارائه می شود. کپسول های Nature Sure Good Liver یک فرمول انحصاری آیورودا است که از گیاهان با کیفیت بالا ساخته شده است که به سم زدایی طبیعی کبد، حذف ضایعات متابولیک، ارتقاء هضم سالم، حفظ عملکرد سالم کبد و کمک به محافظت از کبد در برابر بیماری های کبد چرب الکلی و غیر الکلی معروف است. سیستم کبدی بدن یک ساختار قدرتمند برای سم زدایی خون، متابولیسم گلوکز و ساخت پروتئین است. استفاده روزانه از کپسول های Nature Sure Good Liver، دفاع بدن را در برابر رادیکال های آزاد افزایش می دهد و سپر قدرتمندی را در برابر آسیب به کبد و سیستم کبدی ایجاد می کند.

گیاهان طبیعی موجود در Nature Sure Good Liver همچنین دارای خواص شگفت انگیزی برای حمایت از التیام لنف، روده و کیسه صفرا هستند.

به تحریک ترشح منظم صفرا کمک می کند، کبد را سالم نگه می دارد

به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند، آلاینده ها و مواد زائد را از دستگاه گوارش حذف می کند

می تواند از کبد در برابر قرار گرفتن در معرض سموم ناشی از الکل، سیگار و برخی داروها محافظت کند

می تواند به کاهش علائم بزرگی کبد (هپاتومگالی)، بزرگ شدن طحال (طحال)، یرقان، ناراحتی در ادرار (دوزوری) و دردهای قاعدگی که به دلیل مشکلات کبدی تشدید می شود کمک کند.

Nature Sure® محصولاتی با کیفیت تضمین شده ارائه می دهد که با مواد 100٪ خالص و درجه یک در واحدهای دارای گواهینامه GMP و ISO تأیید شده توسط Dte AYUSH ساخته شده اند.

هر کپسول 500 میلی‌گرمی حاوی عصاره‌های خار مریم (Silybum marianum)، کوتکی (Picrorhiza kurroa)، Punarnava (Boerhavia diffusa)، کلمق (Andrographis paniculate)، ماکوی (Solanum nigrum) و کسنی (Cichorium intybus) است.

دارو برای کبد چرب گیاهی

در ادامه دارو برای کبد چرب داروخانه دکتر همایون ذاکری به عنوان بهترین داروخانه آنلاین تهران می گوید بسیاری از مردم در سراسر جهان با شرایطی زندگی می کنند که بر کبد تأثیر می گذارد، از جمله سیروز، بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)، بیماری کبد الکلی، سرطان کبد، نارسایی کبد و هپاتیت (منبع مورد اعتماد 1).

هر سال، بیماری های کبدی عامل نزدیک به 2 میلیون مرگ در سراسر جهان است (2Trusted Source، 3Trusted Source).

عوامل خطر برای بیماری کبدی عبارتند از مصرف زیاد الکل، سطح قند خون بالا، چاقی، فشار خون بالا، ویروس ها، سطوح بالای تری گلیسیرید و کلسترول و موارد دیگر (4Trusted Source، 5Trusted Source).

بیماری کبد به روش های مختلفی از جمله دارو درمانی، تغذیه درمانی، ایمونوتراپی، تغییر سبک زندگی، برداشتن جراحی و حتی پیوند کبد در مرحله نهایی بیماری کبد درمان می شود. داروهای گیاهی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

دارو برای کبد چرب گیاهی

خار مریم (سیلیمارین)

سیلیمارین، که اغلب شیرخار نامیده می شود، از گروهی از ترکیبات استخراج شده از دانه های خار مریم (Silybum marianum) شامل سیلیبین، سیلی کریستین و سیلیدیانین تشکیل شده است (منبع معتبر 10).

خار مریم بیش از 2000 سال است که برای درمان بیماری های مجرای صفراوی و کبد استفاده می شود و تحقیقات نشان می دهد که ممکن است خواص محافظتی از کبد داشته باشد (منبع معتبر 11).

پیشنهاد شده است که سیلیمارین دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی است و ممکن است به ترویج بازسازی سلول های کبدی، کاهش التهاب و سودمندی افراد مبتلا به بیماری کبد کمک کند. با این حال، نتایج مطالعات انسانی متفاوت بوده است (12 منبع معتبر).

به عنوان مثال، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل سیلیمارین ممکن است به محافظت در برابر پیشرفت بیماری کبد، افزایش طول عمر در افراد مبتلا به سیروز الکلی و افزایش کیفیت کلی زندگی در افراد مبتلا به بیماری کبد کمک کند.

داروهای مختلفی برای کبد چرب در داروخانه دکتر همایون ذاکری وجود دارد که می توانید با مشاور های تخصصی بهترین آن ها را انتخاب کنید.