دارو ریزش مو (معرفی بهترین دارو برای انواع ریزش مو)

دارو ریزش مو

دارو ریزش مو چیست؟ ریزش مو می تواند برای هر فردی را بدون در نظر گرفتن سن، جنس، رنگ مو و نوع آن اتفاق می افتد. داروهای ریزش مو می توانند باعث رشد موها و ضخیم تر شدن آن ها شوند، در برخی موارد ممکن است  فرد درمان را متوقف کند، در این موقعیت ریزش مو مجددا باز می گردد. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 50 درصد از مردان و زنان ریزش مو را تجربه می‌کنند که شایع‌ترین نوع آن آلوپسی آندروژنتیک است. طبق گفته انجمن پوست آمریکا (AAD)، مردان ممکن است از اواخر نوجوانی تا اوایل 20 سالگی شروع به ریزش مو کنند. ریزش مو ممکن است تا سن 50 سالگی قابل توجه باشد. در خانم ها ریزش مو معمولا از سن 40 سالگی شروع می شود. اگرچه درمان آلوپسی آندروژنیک ضروری نیست، برخی از افراد ممکن است بخواهند ریزش موی خود را با استفاده از داروهای ریزش مو کاهش دهند. داروخانه دکتر همایون ذاکری به عنوان یکی از مراکز معتبر ارائه کننده می باشد، که به ارائه ی بهترین داروها در این زمینه می پردازد.

دارو ریزش مو سکه ای

آیا به دنبال دارو برای ریزش مو هستید؟ دارو ریزش مو سکه ای یا آلوپسی در داروخانه ها وجود دارد تعدادی از داروها، هم بدون نسخه (OTC) و هم با نسخه در دسترس هستند.

ماینوکسیدیل (Rogaine) یک محصول OTC است که معمولاً بدون برچسب استفاده می شود. با این حال، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان آلوپسی یا ریزش موی سکه ای تایید شده است. قبل از استفاده از آن بر روی بدن خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برای افراد مبتلا به ریزش های محدود مفید است. مشاهده ی نتایج معمولاً 4 تا 6 ماه طول می کشد.

آنترالین (Dritho-Scalp) دارو ریزش مو سر است که باعث تحریک پوست برای تحریک رشد مجدد مو می شود.

دارو ریزش مو شدید

ریزش مو (آلوپسی) می تواند فقط پوست سر یا کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند موقت یا دائمی باشد. این می تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از افزایش سن باشد. هر کسی ممکن است موهای سر خود را از دست بدهد، اما در مردان شایع تر است. اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد، درمان آن بیماری ضروری خواهد بود. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف آن را برای چند ماه متوقف کنید.

داروخانه دکتر همایون ذاکری قصد دارد برخی از رایج ترین دارو ریزش مو شدید را به شما معرفی کند.

فیناستراید (پروپسیا): این یک داروی تجویزی برای مردان است. مردان می توانند روزانه آن را به صورت قرص مصرف کنند. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف می کنند کاهش ریزش مو را تجربه می کنند و برخی ممکن است رشد موهای جدید را داشته باشند. ممکن است چند ماه طول بکشد تا فرد متوجه شود که آیا دارو برای او کارایی دارد یا خیر. برای دستیابی به حفظ هرگونه مزیت این دارودارو، لازم است مصرف آن را تا انتها ادامه دهید. ممکن است فیناستراید برای مردان بالای 60 سال به خوبی کار نکند.

عوارض جانبی نادر فیناستراید شامل کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات است. زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار باشند باید از دست زدن به قرص های له شده یا شکسته خودداری کنند.

سایر دارو ریزش مو شدید که به عنوان گزینه های خوراکی هستند عبارتند از اسپیرونولاکتون (Carospir، Aldactone) و دوتاستراید خوراکی (Avodart) می باشند.

دارو ریزش مو ارثی

در ادامه موضوع معرفی دارو ریزش مو قصد داریم به بررسی دارو ریزش مو ارثی بپردازیم. ریزش موی ارثی در مردان به عنوان طاسی الگوی مردانه نیز شناخته می شود. با افزایش سن بیشتر دیده می شود. این عارضه جمعیت های مختلف را با سرعت های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد و 99 درصد از ریزش مو در مردان را تشکیل می دهد. نیمی از جمعیت مردان را تا سن 50 سالگی تحت تاثیر قرار می دهد. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است آیا این نوع از ریزش مو دارویی دارد؟

یکی از متداول ترین داروهایی که برای ریزش موی ارثی پیشنهاد می شود، داروهای ضد آندروژن اهستند. این دارو از جمله مهم‌ترین درمان ها ضد ریزش مو به شمار می رود. معمولا این دارو برای مردان پیشنهاد و انواع مختلفی دارند. اغلب این داروها را در دسته هورمون‌های مردانه تقسیم بندی می کنند. مشاهده شده است که داروی ضد آندروژن می‌تواند به درمان ریزش مو در مردان مبتلا به طاسی معمولی مردانه کمک زیادی کند همچنین روند ریزش را کُند نماید.

در حقیقت آندروژن‌ها هم در مردان و هم در زنان تولید می‌شوند این نوع هورمون‌های جزو نمونه های جنسی به شمار می روند. اما نکته ی مهم این که مردان سطح بالاتری از ترشح این هورمون‌ها  را تجربه می کنند و با توجه به اینکه عامل ریزش موها در مردانمی باشد. این داروها در انواع مختلفی تولید می شوند، مهمترین وظیفه ی در حقیقت به عنوان مهارکننده‌های گیرنده آندروژن می باشند و از این طریق باعث جلوگیری از ریزش موها خواهند شد.

بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان

همانطور که می دانید ریزش مو در خانم ها نیز وجود دارد، در این موقعیت این سوال مطرح می شود، برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟ در پاسخ باید بگوییم پس از ماینوکسیدیل و آندروژن ها یکی ازگزینه های  قرص برای ریزش مو زنان سایمتیدین می باشد این قرص با نام تجاری تاگامت متعلق به دسته ای از مسدود کننده های هیستامین است که عمدتاً برای درمان زخم های گوارشی استفاده می شود. عمل انسداد هیستامین از تولید اسید اضافی توسط معده جلوگیری می کند و به بدن اجازه می دهد تا زخم را بهبود بخشد. سایمتیدین همچنین دارای اثر ضد آندروژنی نسبتاً قدرتمندی است و نشان داده شده است که دی هیدروتستوسترون را از اتصال به محل های گیرنده فولیکول مسدود می کند. ایمتیدین برای درمان رشد موهای زائد صورت (هیرسوتیسم) در زنان استفاده شده است و نتایج امیدوارکننده‌ای در مطالعات زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک نشان داده است. دوزهای بالایی برای دستیابی به نتایج مورد نیاز است، بنابراین مردان نباید برای درمان ریزش موی خود از سایمتیدین استفاده کنند زیرا اثرات احتمالی زنانه از جمله عوارض جانبی جنسی نامطلوب دارد..

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟

دارو ریزش مو نمونه های مختلفی دارد، گاهی برای کنترل ریزش موها از قرص های ویتامین استفاده می شود، بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟

یکی از پیشنهادات بهترین قرص ضد ریزش مو ویتامین ب می باشد. ویتامین های پیچیده B در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند. جای تعجب نیست که ویتامین های B مانند ویتامین B7 (بیوتین) و B12 برای تقویت و حالت دادن به مو مهم هستند.

تحقیقات نشان می دهد که شما به راحتی می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل به مقدار مصرف روزانه ویتامین B برسید. ویتامین های گروه B را می توان در انواع غذاها از جمله غلات 100 درصد، گوشت، ماهی، تخم مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت.

یکی دیگر بهترین قرص برای پرپشت شدن مو که پیشنهاد می شود ویتامین سی می باشد. ویتامین C نه تنها برای حفظ ایمنی مفید است، بلکه ممکن است موها را قوی‌تر کند. کارشناسان خاطرنشان می کنند که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای رشد موی سالم ضروری است. آن ها می گویند: «ویتامین C به افزایش گردش خون در سراسر بدن، از جمله پوست سر کمک می کند. هنگامی که گردش خون در پوست سر شما افزایش می یابد، فولیکول های مو تحریک بیشتری می شود که ممکن است به رشد مو کمک کند.

آیا قرص بیوتین برای ریزش مو موثر است؟

ممکن است شما نیز این موضوع را شنیده باشید، که قرص بیوتین برای ریزش مو بسیار موثر است. بیوتین، که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین B پیچیده است که اغلب به دلیل داشتن مزایای رشد مو تبلیغ می شود. و برخی از این تبلیغات ممکن است واقعا ارزشش را داشته باشد. بر اساس تحقیقات ثابت شده است که مصرف این قرص باعث ایجاد گلبول‌های قرمز خون، که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول‌های مو حمل می‌کنند، می گردد. همچنین در تولید کراتین، که جزء اصلی مو است، نقش دارد.

بر اساس پژوهش هایی که در زمینه دارو ریزش مو خاطرنشان می کند که اکثر مردم به اندازه کافی بیوتین را از غذاهایی که می خورند دریافت نمی کنند. بهترین راه برای دریافت بیشتر، خوردن مکمل های بیوتین است. غذاهایی مانند شیر، تخم مرغ، موز، ماهی سالمون، سیب زمینی شیرین و بادام را حاوی بیوتین می دانند. اما در برخی موارد افراد نیاز به تقویت اضافی دارید، در این موقعیت می توانند با پزشک خود صحبت کرده و از مکمل ها بیوتین استفاده کنند.بسیاری از مکمل های بیوتین برای مو، پوست و ناخن بسیار وثر هستند در برخی موارد از مقدار توصیه شده روزانه  نیاز به بیوتین دارد.

قویترین داروی رشد مجدد مو چیست؟

در ادامه مبحث دارو ریزش مو داروخانه دکتر همایون ذاکری به عنوان بهترین داروخانه تهران قصد دارد قویترین داروی رشد مجدد مو را به شما معرفی کند.

یکی از قویترین داروی رشد مجدد مو کراتین ها می باشند، این پروتئین نقش موثری در ساخت و رشد موها دارند. مصرف کراتین کراتین برای مو مهم است زیرا به عنوان بلوک ساختاری عمل می کند و استحکام، کشسانی و لایه ای محافظ را فراهم می کند. این به کاهش ریزش مو، افزایش استحکام مو و بهبود ظاهر کلی کمک می کند و باعث می شود موها سالم تر، روشن تر و صاف تر به نظر برسند. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های کراتین می‌توانند منجر به ریزش مو کمتر و موهای قوی‌تر و شاداب‌تر در مقایسه با دارونماها شوند.

علاوه بر این، محصولات مراقبت از مو حاوی کراتین هیدرولیز شده، مانند شامپوها و نرم کننده های خاص، مو را آبرسانی می کنند، کوتیکول های مو را محکم می کنند و درخشندگی و نرمی مو را بهبود می بخشند. این باعث می شود موهای صاف تر و قابل کنترل تر داشته باشید. ویتامین های کراتین برای کسانی که به دنبال افزایش رشد و استحکام موهای خود هستند ضروری است. این مکمل‌ها، غنی از کراتین و سایر مواد مغذی حیاتی هستند، به‌طور خاص برای تغذیه مو از ریشه، تقویت موهای پرتر، سالم‌تر و شاداب‌تر فرموله شده‌اند.

مکمل کراتین کلاژن SOLARAY یک راه حل کامل برای کسانی است که به دنبال بهبود سلامت کلی بافت همبند خود از جمله مو، پوست و ناخن هستند. این یک محصول همه کاره است که هم برای زنان و هم برای مردان مناسب است و دارای ترکیبی از کلاژن دریایی (نوع I و II) و کلاژن مرغ (نوع II) است.

این فرمول جامع نه تنها برای حمایت از مو و پوست بلکه از استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها و موارد دیگر نیز طراحی شده است. گنجاندن کلاژن در این مکمل آن را راهی مناسب برای گنجاندن این پروتئین حیاتی در رژیم غذایی شما می کند.

این محصول علاوه بر کلاژن و کراتین با ویتامین C، روی، مس، آلفا لیپوئیک اسید و اسید هیالورونیک غنی شده است. این مواد افزوده شده برای حمایت از سنتز کلاژن سالم، افزایش اثربخشی کلی مکمل در نظر گرفته شده است.

یک دارو برای ریزش مو که حاوی کراتین است، مکمل های کرانیک مو می باشد. مکمل های کرانیک مو و پوست سر راه حلی تخصصی برای احیای مو و پوست سر از داخل ارائه می دهد. مجموعه اختصاصی آنها برای حمایت از رشد کاملتر و قوی تر مو طراحی شده است. با مصرف منظم دو کپسول در روز به مدت حداقل سه ماه، 98 درصد از زنان بهبود در رشد مو و افزایش قابل توجهی در پوشش مو در پوست سر را گزارش کردند. این فرمول سرشار از بیوتین ضخیم کننده مو و سایر مواد مغذی حیاتی مانند ریبوفلاوین، روی، سلنیوم است که تغذیه فولیکول مو را تقویت می کند. این مکمل‌ها فقط یک محصول مراقبت از مو نیستند، بلکه نوعی مراقبت از سلامت کلی هستند.

قویترین داروی رشد مجدد مو

بهترین قرص برای پرپشت شدن مو کدام است؟

زینک می تواند به عنوان بهترین قرص برای پرپشت شدن مو شناخته شود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما نیاز به روی در بدن خود داریم. این دلایل عبارتند از: ایجاد سلول‌های سالم تنظیم هورمون‌ها کمک به جذب سایر مواد مغذی البته، مقدار زیاد یک چیز خوب نیز همیشه خوب نیست، و این در مورد روی صادق است. این یک ترس رایج است که روی بیش از حد در بدن می تواند سطح DHT (دی هیدرو تستوسترون) را افزایش دهد. ممکن است عجیب به نظر برسد، زیرا حتی با وجود افزایش سطح DHT، تولید محدود است. استفاده از روی به عنوان مسدود کننده DHT موثر نیست. روی به تنظیم سطح هورمون ها کمک می کند که یکی از دلایل موثر بودن آن در پیشگیری و درمان ریزش مو است.

برای درک اینکه چگونه روی از ریزش مو جلوگیری می کند، مهم است که بدانید کمبود روی چگونه می تواند منجر به ریزش مو شود. یک نظریه ثابت کرد که کمبود روی منجر به تغییر در ساختار پروتئین فولیکول های مو می شود که منجر به تضعیف یکپارچگی ساختاری آنها می شود. این بدان معنی است که موهای جدید سریعتر از آنچه باید می ریزند. علاوه بر این، موارد ثبت شده از افرادی وجود دارد که موهایشان با قرار گرفتن در رژیم‌های غذایی غنی از روی، از خاکستری کدر و کهنه به رنگ اصلی خود تغییر کرده است. مطالعه دیگری اهمیت روی برای رشد مجدد مو را بر نقش حیاتی این ماده معدنی در تولید DNA و RNA می داند. این یک نیاز برای تقسیم کارآمد سلول های فولیکولی است که منجر به بهبود مرحله آناژن چرخه رشد مو می شود. علاوه بر این، اثر روی در معکوس کردن ریزش مو ناشی از واکنش های آنزیمی منفی در کاربرد موضعی این ماده معدنی نشان داده شده است.

بهترین قرص برای ریزش مو

برای شناخت بیشتر دارو ریزش مو قصد داریم بهترین قرص برای ریزش مو را به شما معرفی کنیم. یکی از ویتامین ها که برای رشد موها ضروری است ویتامین آ می باشد.  ویتامین A برای رشد سلول های شما ضروری است، که به نوبه خود به رشد موهای شما کمک می کند. غدد پوست شما نیز از ویتامین A بهره می برند و از آن برای تولید سبوم استفاده می کنند. سبوم (روغن) پوست سر شما را مرطوب نگه می دارد و مو را سالم نگه می دارد. اما در مصرف ویتامین A زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ریزش مو شود. مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ویتامین A برای زنان 700 میکروگرم و برای مردان 900 میکروگرم است.

سخن پایانی

برای خرید دارو ریزش مو لازم است بهترین داروخانه آنلاین تهران را انتخاب کنید، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید این محصولات داروخانه دکتر همایون ذاکری می باشد، این داروخانه به صورت شبانه روزی و آنلاین آماده خدمت رسانی به افراد می باشد. می توانید برای تهیه ی دارو در هر ساعت از شبانه روز به سایت داروخانه مراجعه کرده و قبل از خرید سوال خود را مطرح کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید. سپس بعد از بررسی های لازم داروی مورد نظرتان را خریداری کنید.